- Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.
- Пам’ятайте, що основними й провідними співрозмовниками для дитини в сім’ї є мати, батько, дідусь чи бабуся.
- Не забувайте, що ваше мовлення – взірець для наслідування.
- Не забувайте доручати старшим дітям якомога більше у вільний час розмовляти з меншою дитиною.
- Спонукайте дитину до звуконаслідування, правильного промовляння слів.
- Ні в якому разі не повторюйте неправильне мовлення дитини.
- Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні, скоромовки, вірші.
- Привчайте дітей до вживання слів відповідно до літературної норми.
- Заохочуйте словесну творчість дітей. Ведіть словничок, записуйте перші мовленнєві творчості вашої дитини.
- Спонукайте їх до складання віршів, лічилок будьте їм помічниками.
- Уважно ставтеся до запитань вашої дитини.
- Ваша відповідь має бути чіткою, доступною, зрозумілою малюкові.
- Спонукайте дітей до запитань, виховуйте «чомусиків».
- Систематично проводьте ігри в слова.
- Не забувайте доречно вживати прислів’я, загадувати загадки.
- Кожне незрозуміле дитині слово обов’язково поясніть, у присутності дитини вдайтесь до словника.
Обговорюйте
прочитане. Наштовхуйте дітей на роздуми про характери персонажів, про відчуття,
які вони переживали у ту або іншу мить, про причини їх поведінки.
Батькам
про сучасні підходи до розвитку мовлення дітей
- Майстерність батьків саме у тому й полягає, щоб побачити настрій, бажання, стан дитини.
- За неуспішної чи недостатньо успішної діяльності показати малюкові, в чому полягає проблема, як можна подолати труднощі.
- Елементи новизни варто поєднати з набутим досвідом, знайомою інформацією.
- Важливим є етап дитячих самостійних чи спільних з дорослим пошуків та знахідок.
- Не варто активно закликати дітей до спільної роботи, гри, а тим паче відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще – зацікавити їх.
- Батьки мають задовольнити бажання дитини взяти участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.
- Цікавим та корисним для дошкільнят є уособлення слова, поняття у руховому, слуховому, художньому, музичному образах.
"Книги слід
читати так само неквапливо і дбайливо, як їх писали"
Генрі
Дейвід Торо
Діти не
тільки дослухаються до вихователів, а й до батьків, вони висловлюють свою
думку, прагнуть довести, переконливо аргументувати, не боячись ані власної
помилки, ані критики дорослого.
Майстерність
дорослого у тому й полягає, щоб, спираючись на знання індивідуального розвитку
дитини, окремими кроками, репліками наближати її до успішного результату.
Остерігайтеся
акцентувати увагу на недоліках мовлення дитини, щоб це не стало приводом для
критики, глузування з боку інших дітей.
Важливо,
щоб батьки брали на себе роль не контролера, а носія інформації.
Дітям
імпонує позиція дослідників, відкривачів.