Поради батькам




  • Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.
  • Пам’ятайте, що основними й провідними співрозмовниками для дитини в сім’ї є мати, батько, дідусь чи бабуся.
  • Не забувайте, що ваше мовлення – взірець для наслідування.
  • Не забувайте доручати старшим дітям якомога більше у вільний час розмовляти з меншою дитиною.
  • Спонукайте дитину до звуконаслідування, правильного промовляння слів.
  • Ні в якому разі не повторюйте неправильне мовлення дитини.
  • Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні, скоромовки, вірші.
  • Привчайте дітей до вживання слів відповідно до літературної норми.
  • Заохочуйте словесну творчість дітей. Ведіть словничок, записуйте перші мовленнєві творчості вашої дитини.
  • Спонукайте їх до складання віршів, лічилок будьте їм помічниками.
  • Уважно ставтеся до запитань вашої дитини.
  • Ваша відповідь має бути чіткою, доступною, зрозумілою малюкові.
  • Спонукайте дітей до запитань, виховуйте «чомусиків».
  • Систематично проводьте ігри в слова.
  • Не забувайте доречно вживати прислів’я, загадувати загадки.
  • Кожне незрозуміле дитині слово обов’язково поясніть, у присутності дитини вдайтесь до словника.


Обговорюйте прочитане. Наштовхуйте дітей на роздуми про характери персонажів, про відчуття, які вони переживали у ту або іншу мить, про причини їх поведінки.

Батькам про сучасні підходи до розвитку мовлення дітей
  • Майстерність батьків саме у тому й полягає, щоб побачити настрій, бажання, стан дитини.
  • За неуспішної чи недостатньо успішної діяльності показати малюкові, в чому полягає проблема, як можна подолати труднощі.
  • Елементи новизни варто поєднати з набутим досвідом, знайомою інформацією.
  • Важливим є етап дитячих самостійних чи спільних з дорослим пошуків та знахідок.
  • Не варто активно закликати дітей до спільної роботи, гри, а тим паче відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще – зацікавити їх.
  • Батьки мають задовольнити бажання дитини взяти участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.
  • Цікавим та корисним для дошкільнят є уособлення слова, поняття у руховому, слуховому, художньому, музичному образах.


"Книги слід читати так само неквапливо і дбайливо, як їх писали"
Генрі Дейвід Торо

Діти не тільки дослухаються до вихователів, а й до батьків, вони висловлюють свою думку, прагнуть довести, переконливо аргументувати, не боячись ані власної помилки, ані критики дорослого.

Майстерність дорослого у тому й полягає, щоб, спираючись на знання індивідуального розвитку дитини, окремими кроками, репліками наближати її до успішного результату.

Остерігайтеся акцентувати увагу на недоліках мовлення дитини, щоб це не стало приводом для критики, глузування з боку інших дітей.

Важливо, щоб батьки брали на себе роль не контролера, а носія інформації.

Дітям імпонує позиція дослідників, відкривачів.