- Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.
- Пам’ятайте, що основними й провідними співрозмовниками для дитини в сім’ї є мати, батько, дідусь чи бабуся.
- Не забувайте, що ваше мовлення – взірець для наслідування.
- Не забувайте доручати старшим дітям якомога більше у вільний час розмовляти з меншою дитиною.
- Спонукайте дитину до звуконаслідування, правильного промовляння слів.
- Ні в якому разі не повторюйте неправильне мовлення дитини.
- Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні, скоромовки, вірші.
- Привчайте дітей до вживання слів відповідно до літературної норми.
- Заохочуйте словесну творчість дітей. Ведіть словничок, записуйте перші мовленнєві творчості вашої дитини.
- Спонукайте їх до складання віршів, лічилок будьте їм помічниками.
- Уважно ставтеся до запитань вашої дитини.
- Ваша відповідь має бути чіткою, доступною, зрозумілою малюкові.
- Спонукайте дітей до запитань, виховуйте «чомусиків».
- Систематично проводьте ігри в слова.
- Не забувайте доречно вживати прислів’я, загадувати загадки.
- Кожне незрозуміле дитині слово обов’язково поясніть, у присутності дитини вдайтесь до словника.
Обговорюйте
прочитане. Наштовхуйте дітей на роздуми про характери персонажів, про відчуття,
які вони переживали у ту або іншу мить, про причини їх поведінки.
Батькам
про сучасні підходи до розвитку мовлення дітей
- Майстерність батьків саме у тому й полягає, щоб побачити настрій, бажання, стан дитини.
- За неуспішної чи недостатньо успішної діяльності показати малюкові, в чому полягає проблема, як можна подолати труднощі.
- Елементи новизни варто поєднати з набутим досвідом, знайомою інформацією.
- Важливим є етап дитячих самостійних чи спільних з дорослим пошуків та знахідок.
- Не варто активно закликати дітей до спільної роботи, гри, а тим паче відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще – зацікавити їх.
- Батьки мають задовольнити бажання дитини взяти участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.
- Цікавим та корисним для дошкільнят є уособлення слова, поняття у руховому, слуховому, художньому, музичному образах.
"Книги слід
читати так само неквапливо і дбайливо, як їх писали"
Генрі
Дейвід Торо
Діти не
тільки дослухаються до вихователів, а й до батьків, вони висловлюють свою
думку, прагнуть довести, переконливо аргументувати, не боячись ані власної
помилки, ані критики дорослого.

Остерігайтеся
акцентувати увагу на недоліках мовлення дитини, щоб це не стало приводом для
критики, глузування з боку інших дітей.
Важливо,
щоб батьки брали на себе роль не контролера, а носія інформації.
Дітям
імпонує позиція дослідників, відкривачів.