Зміст

 

Передмова

 Розділ І.  Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання       (набуті компетентності)

 Розділ ІІ.  Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації

 Розділ ІІІ.  Форми організації освітнього процесу

 Розділ ІV Cистема внутрішнього забезпечення якості освіти

 Додатки:

План роботи Рокитнівського ЗДО №5 «Золотий ключик» на 2021-2022 н.р. (додаток № 1)

 Режим роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 2);

 Режими роботи груп (додаток № 3)

 План роботи Консультативного пункту  на 2021-2022 н.р. (додаток № 4)

 Передмова

     Освітню програму затверджено та введено в дію 01.09.2021 року згідно наказу №  36    від 02.09.2021 року по Рокитнівському ЗДО «Золотий ключик». Схвалено педагогічною радою Рокитнівському ЗДО «Золотий ключик» протокол № 1 від 31.08.2021 року. Розробник освітньої програми: Прит Тетяна  Василівна

Діяльність ЗДО здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003    № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016    № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інших нормативно-правових актів. Згідно зі статтею 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Рокитнівського ЗДО №5 «Золотий ключик» спрямовує свою діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма Рокитнівського ЗДО  на 2021-2022 навчальний рік розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012 року.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти /нова редакція/.

Освітня програма визначає: 

-         загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

-         перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;

-         форми організації освітнього процесу;

-         систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

Зміст освітньої програми передбачає:

·        формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

·        виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

·        утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

·        розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Організація освітнього процесу в Рокитнівському ЗДО №5 «Золотий ключик» у 2021-2022 навчальному році буде здійснюватись відповідно до Статуту за пріоритетним гуманітарним напрямом роботи.  

Розділ І.

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуття компетентностей)

Освітній процес у Рокитнівському  ЗДО №5 «Золотий ключик» будується на відповідному програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти /нова редакція/, чинними освітніми комплексними та парціальними  програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Згідно з рішенням педагогічної ради ЗДО (протокол № 1 від 31.08.2021 року) освітній процес у закладі здійснюється за наступними  програмами:

-  освітня Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (редакція 2017 року) (авт.. О.І. Білан , за заг. Ред. О.В.Низковської)

-         Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 – 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати»

 ( автор Л,В, Лохвицька)

- Програма Художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку »Радість творчості» (автор Р.М. Борщ, Д.В. Самойлик.

- Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» (автор М. М. Єфименко)

          З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2021-2022 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

Орієнтовні види діяльності за освітніми лінія ми

 

 

 

Молодша

група

    Середня

група

Старша

група

(від 3 до 4

років)

 

 

(від 4 до 5

років)

(від 5-6 років)

Ознайомлення із соціумом

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

5

5

Сенсорний розвиток

-

Логіко-математичний розвиток

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

3

3

 

3

 

Здоров’я та фізичний розвиток

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

11

12

15

Максимальна кількість занять на тиждень

14

16

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину
(в астрономічних годинах)

3,5

5,3

8,3

Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.

Тривалість одного заняття:

у молодшій:

- від 3 до 4 років – не більше 15 хвилин;

у середній:

- від 4 до 5 років – 20 хвилин;

у старшій:

від 5-6 років – 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у молодшій  групі не перевищує двох, у середній, старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки. Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в   середній, старшій групах).

Щоденно проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у різних видах їх діяльності протягом дня. При цьому забезпечено нормативні вимоги до тривалості статичного навантаження у положенні сидячи на одному занятті,  від 3 до 4 років –  15 хвилин, від 4 до 5 років – 20 хвилин, старшої – 25 хвилин.

Заняття з фізичної культури й музичного виховання інтеграції не підлягають.

Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.

Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.

Зміст освітнього процесу в закладі у 2021-2022 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента:

Освітня лінія

Зміст освітнього процесу

Особистість дитини

Передбачає:

- формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;

- виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

Дитина в соціумі

Передбачає:

формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства

 

 

Дитина в природному довкіллі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.

 Мовлення дитини

 Передбачає:

 засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на

 

рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

Дитина в світі культури

Передбачає:

 формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.

Гра дитини

Передбачає:

 розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Передбачає:

 сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо),

оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

 

Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього процесу, вихователі забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у освітній програмі розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (редакція 2017 року) ( автор О.І.Білан)

Крім того, набуття компетентностей вихованців закладу відповідно до віку відбувається в ході реалізації освітніх програм:

Назва групи

Програма

«Ріпка»

 

«Колобок»

 

«Бджілка»

Програма  розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»

Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 – 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (автор Л,В,Лохвицька).

Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» (автор М,М,Єфименко).

Парціальна  програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку. «Україна – моя Батьківщина»

 

 

Розділ ІІ.

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації

Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти  /нова редакція/ у Рокитнівському ЗДО №5 «Золотий ключик»  визначено зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою. Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх ліній, а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі. Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти. Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх ліній Базового компоненту забезпечується та відображається у плануванні педагогів закладу. З метою підвищення якості освітнього процесу у 2021-2022 навчальному році в закладі використовуються інноваційні педагогічні технології, а саме:

Назва групи

Інноваційна технологія

Автор

«Ріпка»

Казкові лабіринти.

«Виховання казкою»

lEGO «Безмежний світ гри»

 

В’ячеслав Вослобач

 

Л,Б,Фесюкова

О.Ю.Рома, В.Ю Близнюк, О.П. Борун

«Колобок»

 

«Асоціативні карти в організації навчально-пізнавальної діяльності дітей».

 

«Використання мнемотехніки в дошкільному віці».

Н.В.Гавриш

 

 

Д. Кюїзенера

 

«Бджілка»

1.Використання коректурних таблиць.

2.»Художнє слово»

3.Впровадження ідей національно виховання С.Русової в практику роботи ЗДО.

Виховання патріотизму, любові до рідного краю, знання власної історії та народознавчих традицій.  

 

Н.Гавриш

Н.Гавриш

С.Русова

Розділ ІІІ.

Форми організації освітнього процесу

       Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма Рокитнівського ЗДО №5 «Золотий ключик»   визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.

З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2021-2022 навчальному році педагогами закладу будуть реалізовуватися різні форми освітнього процесу.

За формами організації проводяться такі типи занять:

·        фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);

·        групові (10-12 дошкільнят);

·        індивідуальні (1-4 дошкільнят).

У залежності від основних завдань освітньої програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (редакція 2017 року)  та відповідно до змістовних ліній Базового компоненту дошкільної освіти, пріоритетного (гуманітарного) напряму  у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

-         заняття із засвоєння дітьми нових знань;

-         заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;

-         контрольні заняття;

-         комплексні;

         З метою забезпечення наступності з початковою ланкою освіти поширеним типом занять у поточному навчальному році у двох вікових групах будуть інтегровані заняття у рамках блочно-тематичної організації освітнього процесу. Види інтегрованих занять:

-         соціально-природознавчої тематики;

-         з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань;

-         з пріоритетом логіко-математичних завдань;

-         заняття художнього циклу.

           Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.

Безперервна безпосередньо освітня діяльність у групах планується як у I так і в II половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня плануються заняття з художньо-продуктивної діяльності. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

У  закладі дошкільної освіти планування та організація життєдіяльності, у тому числі освітній процес, здійснюється за режимними моментами з урахуванням ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Тип заняття обирає та уточнює вихователь самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

 Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої освітньої діяльності передбачається самостійна діяльність дітей:

ž         ранкові зустрічі;

·    ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з    піском та водою та ін.);

·        спостереження;

·        пошуково-дослідницька діяльність;

·        самостійна художня діяльність тощо.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

·        ранкової гімнастики;

·        гімнастики пробудження;

·        занять фізичною культурою;

·        рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

·        фізкультурних хвилинок під час занять;

·        фізкультурних пауз між заняттями;

·        фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);

ž       фізкультура на свіжому повітрі;

·        оздоровчих заходів з використанням  технологій.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться із молодшої групи.

Самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу в закладі дошкільної освіти є безоплатна гурткова робота за інтересами дітей. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.

У 2021-2022 навчальному році організована робота гуртків

 

Вік дітей

Назва гуртка

Програма

4-5 років

 

5-6 років

«Дзвіночок»

 

«Калинове намисто»

«Українське дошкілля»

 

«Національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку»

 

 Вищезазначені форми організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти «Золотий ключик» реалізуються в рамках: 

·        плану роботи закладу на 2021-2022 н.р. (додаток № 1);

·        режиму роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 2);

·        режимів роботи груп (додаток № 3)

За окремим планом у закладі організовується літнє оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:

  • ранкові зустрічі;
  • ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
  • дозований біг,  ходьба по траві, піску, по «кінезорефлексатерапевтичній  доріжці  здоров’я»,
  • рухливі та спортивні ігри;
  • процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
  • екскурсії, цільові прогулянки;
  • продуктивні види діяльності;
  • ігри з водою, піском;
  • ігри та вправи для дітей 
  • конструкторські та творчі ігри;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • організація трудової діяльності;
  •  літературні розваги, конкурси малюнків;
  • змагання, різноманітні конкурси, естафети.

      З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної

допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім'ї у закладі дошкільної освіти «Золотий ключик» організовано роботу Консультативного пункту.

Основні форми діяльності Консультативного пункту:

 - організація  індивідуальних і групових консультацій для батьків або осіб, які їх замінюють;

Консультативний пункт здійснює  консультативну допомогу батькам  або особам, які їх замінюють,  з питань:

§  соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

§  вікових, психофізіологічних  особливості  дітей;

§  психологічної готовності до навчання у школі;

§  організації ігрової діяльності;    

§  організації харчування дітей вдома;

§  створення  умов для за загартування і оздоровлення;

§  соціального захисту дітей із різних  категорій сімей.

Робота з батьками  або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 6 років)  в Консультативному пункті проводиться  індивідуально  за планом роботи пункту (Додаток  № 4).

Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють,  будується  на основі інтеграції діяльності спеціалістів Консультативного пункту: вихователів, практичного психолога, фізінструктора, музкерівника, сестри медичної .  

            З метою надання методичної і консультативної допомоги сім'ям, діти яких з різних причин не мають можливості  щоденно відвідувати  заклад дошкільної освіти, формування соціальної компетентності, поступової інтеграції їх у суспільство, забезпечення кожній дитині права на доступність і безоплатність дошкільної освіти. 

Розділ ІV.

Cистема внутрішнього забезпечення якості освіти

                  У рамках  системи внутрішнього забезпечення якості освіти у 2021-2022 навчальному році будуть здійснені заходи щодо визначення стану  якості освітнього процесу.

Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень:

 

Назва групи

Форма дослідження

Інструментарій

«Ріпка»

 (діти віком від  3 до 4  років)

Педагогічна діагностика:

моніторинг

- дидактичні ігри та вправи;

- розвивальні ігри ;

- вивчення листків здоровя кожної дитини;

- анкетування (опитування)  батьків;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані)

«Колобок»

(діти віком від 4 до 5 років)

 

«Бджілка»

(діти віком від

5 до 6 років

 

Педагогічна діагностика, моніторинг:

- контрольні та підсумкові заняття;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані);

- бесіда з дітьми  (як допоміжний метод);

- вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості);

- контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей  з різних розділів програми  (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні);

           Моніторинг досягнень дітей у всіх вікових групах  здійснюється за методичним посібником  "Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти" ( за загальною редакцією Т. В. Киричук, О. М. Кулик, Н. М. Шаповал. - Вид. 2-ге, без змін.)

               Освітня програма Рокитнівського  ЗДО «Золотий ключик» забезпечує досягнення дітьми результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти /нова редакція/.