А Н К Е Т А

для педагогічних працівників  ЗДО №5 « Золотий ключик»

щодо вивчення питання популяризації державної мови

 

Шановні колеги! Просимо вас дати відповіді на запитання анкети для визначення подальших перспектив щодо популяризації державної мови у закладі.

1.  Що є найголовнішою ознакою держави та її нації?

а)  національність

б)  культура

в)  звичаї і традиції

г)  рідна мова

2. Які засоби сприяють формуванню у дошкільників уявлень про історію української мови?

а) твори Т. Шевченка, Л. Українки, І. Франка, інших письменників- класиків

б)  легенди

в)  звичаї і традиції

г)  твори усної народної творчості

3. Назвіть ключовий критерій та вагому умову становлення й розвитку мовленнєвої особистості дошкільника:

а)  знання слів і уміння правильно їх промовляти

б)  вміння продукувати свої звернення, думки, емоції, ставлення, враження

в)  вміння обґрунтовувати свою думку

 4. Хто був засновником української літературної мови?

а)   Міністерство освіти і науки України

б)  Т.Г. Шевченко

в)  Л. Українка, І. Франко

г)  Український інститут розвитку освіти

5. Що таке комфортне україномовне середовище?

а)  це сукупність сімейних, побутових умов спілкування, де діти можуть удосконалювати мовну грамотність поза заняттями, в діалозі з батьками, у вільному спілкуванні з однолітками

б) це сукупність побутових умов спілкування поза межами ЗДО та вільного спілкування з однолітками

в) це сукупність організованих форм навчання дітей рідної мови та вільного спілкування з однолітками

6. Що ви розумієте під поняттям «державна мова»?

a)       це національний за своїм характером, створений народом, суспільно оброблений словниковий склад та граматична будова, що функціонують за певними правилами сполучуваності слів у реченні

б)  це мова, яка користується у конкретній державі законодавчим статусом і є обов’язковою  для вживання в офіційних сферах життя

в)  це унормована, стандартна, правильна форма національної мови, що обслуговує культурно-освітні потреби національної лінгвокультурної спільноти

 

7. Що сприяє популяризації державної мови у кількамовному середовищі ЗДО?

а)  музичні та літературні ранки

б)  міжнаціональні свята

в)  залучення дітей до виконання українських національних обрядів

г)  знайомство іншомовних дітей з культурою, етикетом українців

д)  організація освітнього процесу мовою меншин

 8. Які форми і методи роботи використовуються у ЗДО для популяризації державної мови?

а)  музичні та літературні ранки і розваги, Тиждень рідної мови, свято рідної мови

б)  міжнаціональні свята

в)  облаштування книжкового осередка

г)  знайомство з культурою, етикетом народів інших національностей

д)  виконання щоденних трудових доручень

е)  заняття з розвитку мови та мовленнєвого спілкування, влаштування літературно-мовленнєвих ігор

є)  усна народна творчість

ж)  перегляд дитиною мультфільмів у телефоні чи комп’ютері

9. Які форми роботи використовуєте з батьками для популяризації державної мови?

а)  бесіди, консультації, порадники, папки-пересувки, тематичні ширми

б)  міжнаціональні свята у дитячому садку

в)  батьківські збори, круглі столи, тренінги, семінари (офлайн/онлайн)

г)  поширення інформації у вайбер-групі батьків

д)  організація Днів здоров’я у дитячому садку

10. Яку роль відіграє сім’я у популяризації державної мови?

а) дотримання у розмовах з дитиною правил літературної мови, своєчасного виправлення мови дитини, вживання формул мовленнєвого етикету

б) живе спілкування з дитиною, спонукання її до запитань, пояснення незрозумілих слів

в)  організація ігор дітей за комп’ютером, перегляду мультфільмів

г) організація пізнавальних бесід з дитиною, як рівноправним співрозмовником, що спонукає її до висловлення своєї думки, аргументуванні своїх припущень

д) запровадження ритуалу щоденного читання книжки з подальшим обговоренням

е)  вивчення з дитиною українських народних пісень, віршів та їх виразне виконання на родинних святах

є) використання у власному мовленні діалектів, суржику, неетикетної лексики

11. Які чинники перешкоджають спілкуванню рідною мовою?

а)  дотримання норм літературного мовлення

б) недостатній рівень володіння рідною мовою, вживання у власному мовленні діалектів, суржику, неетикетної лексики

в)  вплив російськомовного середовища

г)  гнучкість українців при спілкуванні з іншомовними співрозмовниками.

Дякуємо за співпрацю!





Результати опитування.