Звіт директора за підсумками 2023-2024 н.р.

 

 

Звіт директора

 РОКИТНІВСЬКОГО ЗДО  №5

«Золотий ключик»

ТЕРЕЩУК Г.В.

перед педагогічним колективом та громадськістю

 

за підсумками 2023-2024 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024р.

 

 

 

 

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п.3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 р. № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ; Указу Президента України №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я,  Терещук Галина Володимирівна, директор Рокитнівського ЗДО №5 «Золотий ключик», освіта повна вища, звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2023/2024 навчальний рік.

1.Загальна характеристика закладу

Рокитнівський  дошкільний заклад освіти № 5 «Золотий ключик» Рокитніської селищної ради розпочав функціонування у 1987 році.  

         

№ з/п

Відомості

Показники

1

ПІП директора

Терещук Галина Володимирівна

2

Кількість вихованців

72

       3

Кількість груп
Із них:

3

Дошкільного віку

3

4

Режим роботи груп: 

10.5 годин

5

Мова навчання 

Українська

6

Всього працівників

Із них:

16

Педагогічний персонал

7

Обслуговуючий персонал

9

Рокитнівський  дошкільний заклад освіти № 5 «Золотий ключик»    є закладом дошкільної  освіти загального типу у складі якого можуть бути групи загального розвитку, компенсуючого типу, інклюзивні, у яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров’я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку, оздоровлення дітей віком від трьох до шести (7)років

Засновником Закладу є  Рокитнівська селищна рада/ Галузеве управління Закладом здійснює  відділ освіти, молоді та спорту Рокитнівської селищної ради  

 Юридична адреса Закладу: Україна, 34208, Рівненська область, Сарненський район, село  Рокитне, вулиця Набережна, будинок 16.

 

Освітній процес в ЗДО в 2023/2024 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепції Нової української школи, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання» від 18 травня 2019 року № 286/2019, Статуту ЗДО.

 

2. Організації  навчально-виховного процесу у ЗДО

В період 2023/2024 навчального року функціонувало 3 вікові групи для дітей дошкільного віку 4,5,6 р.ж.

Загальна кількість в 2023/2024 н.р. складає 72 дітей, це на 8 дітей більше, порівняно з 2022/2023 н.р. Хоча демографічна криза присутня на території, яку обслуговує ЗДО. Потужністю заклад розраховано на 90 дитини, тому наповнюваність ЗДО є в допустимих нормах.

 Зараховування дітей до закладу дошкільної освіти  здійснювалося на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати заклад дошкільної освіти, свідоцтва про народження дитини.

      Навчальний процес в групах ЗДО розпочався відповідно до наказу  Рокитнівського відділу освіти  з 01.09.2023 року закінчився 30.05.2024  

      З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою ЗДО працює сучасний сайт   https://dnz-klychik.blogspot.com/ де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» стаття 30. Прозорість та  інформаційна відкритість закладу освіти. Упродовж навчального року  висвітлювалась інформація   про роботу закладу освіти вихованців в   ЗДО № 5 « Золотий ключик» в соціальній мережі «Фейсбук».  

Освітній процес в закладі дошкільної освіти відбувається за програмою «Українське дошкілля» та  програмою «Україна - моя Батьківщина» 

       3.Заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Листа міністерства освіти і науки України від 27 липня 2022 р. № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році» в закладі дошкільної освіти на протязі 2023/2024 року функціонувало 1 група для дітей 6-го року життя, всього 24 дітей.   Попередньо  було проведено опитування серед батьків щодо вступної компанії дітей – випускників до першого класу. За результатами опитування встановлено: що 21 дитина, яким виповниться на 01.09.2024 р. 6 років подали документи до школи, а 3 дитини залишаються в ЗДО. Всі батьки випускників були проінформовані про умови вступної компанії дітей до першого класу та терміном подачі пакету документів.

  З метою виявлення  розвитку дітей  був проведений моніторинг якості дошкільної освіти у закладі було виявлення динаміки розвитку дошкільників у вікових групах та рівень виконання освітньої програми за усіма освітніми напрямами БКДО. Повний аналіз результатів педагогічного моніторингу дітей за освітніми напрямами засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей в усіх вікових групах з вересня по травень: низькі показники рівня розвитку дітей змінені на середні та достатні, середні - на достатні та високі. Виявилося, що діти старшого дошкільного віку мають підготовленість до школи – 64% .

  Пріоритетними напрямками роботи педагогічного колективу в 2023/2024       навчальному році було визначено слідуючи завдання:

1.  Формувати природничо-екологічну компетентність дошкільників з навичками, що орієнтовані на сталий розвиток. 

2.   Забезпечити виконання вимог щодо особливостей організації освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану, створення безпечних умов для здобуття освіти та педагогічної діяльності.

3.  Продовжувати освітню діяльність, спрямовану на якісний результат формування соціально-громадянської компетентності дошкільників.

4.  Провести самооцінювання діяльності закладу за напрямом оцінювання «фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти».

Тісна співпраця педагоги – діти – батьки дала вагомий результат, щодо виконання річного завдання закладу. Батьки стати свідомими в освіті своїх дітей, бути партнерами в спільній роботі з педагогами. Завдяки опануванню інформаційно комп’ютерних технологій  батьки й педагоги забезпечили  тандем  який сприяв підвищенню   рівня знань та розвитку дітей. Сподіваємось, що дане партнерство та плідна налагоджена робота в тріаді педагоги-діти-батьки залишиться гарним досвідом для всіх учасників освітнього процесу.

Створене освітнє середовище закладу відповідає сучасним тенденціям розвитку,  та сприяє реалізації пізнавальних процесів, дослідницької активності та набуття основних компетентностей відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

Нажаль, продовження дії воєнного стану через ведення активних бойових дій на території України та у зв’язку  постійними «сигналами тривоги», навчання дітей дошкільного віку не надав змогу організувати та внести новизну до середовища закладу, але ми впевнені, що повернення дітей  до навчання надихне педагогів до відтворення та організації нового формату освітнього оточення.

Отже, враховуючи вище зазначену роботу педагогічного колективу маємо визначити рівень роботи закладу, такий як достатній. Визначені резерви в роботі будуть враховані на наступний 2024/2025 н.р.

 

4.Кадрове забезпечення

       Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад укомплектований згідно з штатним розписом на 99%.

       У 2023/2024 навчальному році освітньо-виховний процес в закладі забезпечували 7 педагогів: Показники якісного складу педагогів за освітнім, кваліфікаційним рівнями залишаються стабільними.

Рокитнівський заклад дошкільної освіти  на сьогоднішній день укомплектований педагогічними працівниками: 

- директор - 1;

- музичний керівник -1;

- вихователі - 5

Усього 7 педагогів, з яких мають освітньо-кваліфікаційній рівень: 

2 осіб - молодший спеціаліст, що складає 29 %;

5 особи - спеціаліст, що складає 71 %;

Освітній рівень педагогів

Неповна вища (молодший спеціаліст)

 

Андруховець Н.М

 

Тимощук В.Я

 

 

Повна вища (спеціаліст)

 

Терещук Г.В.

 

Жуковська О.В.

 

Чубик Ж.Ф.

 

Прокопчук І.Д.

 

Трохимчук Л.В.

 

Кількісний та якісний склад педагогічних працівників

(освітньо- кваліфікаційний рівень)2023-2024 н.р.

Спеціаліст вищої категорії

2

Спеціаліст І категорії

2

Спеціаліст ІІ категорії

2

Спеціаліст

1

Молодший спеціаліст

0

звання «вихователь-методист»

2

 

 

 

 

5.Методична робота з педагогічними кадрами

Методична робота з педагогічними кадрами у 2023/ 2024 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.  

Відповідно до Положення «Про атестацію педагогічних працівників» затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022  р. №805 проведена чергова атестація. За підсумками атестації 2023/2024 навчального року атестовано 4 педагога та присвоєно кваліфікаційну категорії: Прокопчук І.Д – вища категорія; Жуковська О.В., Трохимчук Л.В -  І категорія; Тимощук В.Я.- ІІ категорія та підтвердження звання «вихователь – методист».

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, протягом навчального року були сплановані та проведені такі форми методичної роботи:

Педагогічні ради, які відзначались актуальністю та педагогічною доцільністю тематики, інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм і методів роботи.

        Колективні перегляди занять:

« Що можна купити за гроші, а що ні?» - Прокопчук І.Д.

«Музична вітальня» - Трохимчук Л.В.

«Всім, усім – потрібен дім» - Андруховець Н.М.

«Пошуки сонечка» - Жуковська О. В.

Консультації (щомісяця), групові та індивідуальні.

          Для забезпечення належного рівня надання освітніх послуг в роботи, вдосконалення навичок педагогічних працівників  в оволодінні інформаційно – комп’ютерним технологіями було неодноразово організовано засідання – практикуми «Використання онлайн – ресурсів для організації  проходження курсів підвищення кваліфікації працівників та проведення семінарів». Педагоги   ознайомилися з питаннями використання   сервісів Googl Meet, Zoom та інших програм .

    У процесі освітньо-виховної діяльності з дітьми, ми тісно співпрацювали з батьками вихованців. Протягом року вихователями всіх груп  надавалися індивідуальні консультації батькам, та здійснювалися консультації у вайбер групі, де вирішувалися загальні питання. Також було проведено батьківські збори. Проводилося анкетування педагогічних працівників та батьків

Згідно  річного плану протягом року були проведені наступні заходи з дітьми:

1.                      Свято «1 вересня –День знань».

2.                      Захід «Міжнародний день миру» 21 вересня.

3.                      Свято «День дошкілля» 27 вересня.

4.                       «Свято Осені» 5 листопада.

5.                      Тиждень безпеки з 8 по 12 листопада.

6.                  Свято та ляльковий театр «Всесвітній день дитини» 19 листопада.

7.                      Розвага «Всесвітній день української хустки» 7 грудня.

8.                      Свято «День Святого Миколая» 06 грудня.

9.                      Новорічні ранки.  26,27,28 грудень

10.                  Захід «День обіймів» 21 січня.

11.                  Захід «День Соборності України» 22 січня.

12.                  Розвага «Зимова фортеця» 26 січня.

13.                  Свято «Стрітення» 2 лютого.

14.                  Свято «День Валентина» 14 лютого.

15.                  Захід «День єднання» 16 лютого.

16.                  «Тиждень рідної мови» 19 лютого

17.                  «День рідної мови» 21 лютого.

18.                  Довготривалий проект «Город на підвіконні»  лютий - квітень

19.                  Свято «Весно, мамо, жінко – в тобі вся сила» 1 березня

20.                  «Шевченківський тиждень» 4 березня

21.                  «День казки» 20 березня

22.                  Лялькова вистава «Поросятко Чок» 20 березня

23.                  Весняна розвага «Жучки бедрики – весну зустрічають» 4 квітня

24.                  Розвага «Вийди, вийди, сонечко» 9 квітня

25.                  «День книги» 23 квітня

26.                  «Тиждень безпеки» 24 квітня

27.                  Захід «Світле свято Великодня» 7 травня

28.                  Захід «Благодійний ярмарок для ЗСУ» 10 травня

29.                  Захід «День Вишиванки» 16 травня

30.                  Свято «Випуск 2024» 30 травня

 

 Взяли участь у конкурсах:

- «Зимова фортеця»;

- «Гратися і небоятися»;

-  «Рух заради здоров'я»;

- «Моя космічна мрія»

 

6.Виконання «Закону про мови»

Заклад дошкільної освіти здійснює реалізацію ст.10 Конституції України, Закону України «Про мови». Систематизована нормативно-правова база з даного питання. Адміністрація та педагоги володіють державною мовою. 

Рокитнівський  ЗДО №5 «Золотий ключик»  україномовний, освітньо–виховний процес, ведення ділової документації здійснюється державною мовою. Діти молодшого віку розуміють українську мову, відповідають на питання, старші діти добре володіють українською мовою. В дошкільних групах оформлені національні куточки, в яких розміщені державні та національні символи України, предмети народного декоративно–вжиткового мистецтва.

Вихователями зібрані твори українського фольклору: прислів’я, приказки, забавлянки, колискові пісні. Педагоги знайомляться вихованців з обрядами, звичаями, побутом, творчістю українського народу. Проводиться популяризація української мови серед батьків та внутрішньо переміщених громадян.

 

7. Соціальний захист, дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм.

  Кожен працівник закладу дошкільної освіти 1 рази на рік проходить обов’язковий медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. 

Усім працівникам закладу надається основна та додаткові відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення - згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту». 

Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2023 року було проведено соціальне опитування сімей. Складений соціальний паспорт ЗДО.    З батьками та членами родин проведена роз’яснювальна робота щодо права користування пільгами. В закладі перебувають:  15 дітей із багатодітних сімей; .

Згідно ст.23 Закону України «Про освіту» заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Педагогічний колектив проводив планомірну і системну роботу по забезпеченню життєдіяльності дітей.

Вихователі постійно у Viber – чаті для батьків розміщували інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні ігри, консультації, пам’ятки.

Вихователем проводяться бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму. Проводилася постійна робота з дітьми за такими темами: «Пожежна безпека», «Один вдома», «Мінна безпека», «ОБЖД», заняття з надзвичайних ситуацій :«Правила памятай, про небезпеку не забувай», « Про небезпечні предмети на вулицях і дорогах», «Природа друг – коли ти її добре знаєш»,  та ін.  

Проводились «Тижні безпеки дитини». Вони сприяли поліпшенню якості освітньої роботи з дітьми щодо профілактики травматизму, навчанню правил пожежної безпеки, вуличного руху, безпечного відпочинку, усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях.

В закладі дошкільної освіти розроблені та затверджені інструктажі з охорони праці за професіями та видами робіт. Інструктажі по дотриманню працівниками безпеки діяльності під час організації освітнього процесу, посадові інструктажі для всіх категорій працівників.  Систематично з працівниками проводились вступні, первинні, повторні цільові інструктажі з питань охорони праці, протипожежної безпеки, та інструктажі з відповідного реагування збереження життя дітей та дорослих у незвичайних ситуаціях у зв’язку з воєнними діями в Україні, які реєструвалися у відповідних журналах.

Видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей.

Правила внутрішнього трудового розпорядку регулюють порядок діяльності закладу.

В закладі розроблені алгоритмі дій під час сигналу «Повітряна тривога»,  «Увага всім» графіки закріплення працівників за групами під час швидкого реагування, графіки послідовності дій працівників при надзвичайних ситуаціях або можливих потенційних загроз.

8. Виконання Закону України «Про звернення громадян»

   На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р.,Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348,  в закладі дошкільної освіти проведено ряд заходів, а саме : заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. 

Протягом 2023-2024 навчального року на особистому прийомі директора закладу було зафіксовано 25 звернень. За характером основних питань, що порушували громадяни на особистих прийомах  були такі  питання: 

- про видачу довідок – 2 зверненя;

- написання заяв щодо зарахування дитини в ЗДО – 23 звернень

Тематика усних звернень громадян - оформлення дітей до   закладу освіти, уточнення що до, переліку документів, які необхідно надавати під час оформлення дитини. 

Також на базі закладу функціонує Консультативний пункт для батьків діти яких не охоплені дошкільною освітою.

Порушені питання розглянуті, надані відповіді.

9.  Забезпечення організації харчування  дітей дошкільного віку

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Питання організації харчування дітей у ЗДО  було і залишається одним із актуальних. Організація харчування дітей в закладі дошкільної освіти №5 «Золотий ключик» здійснюється відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». системи управління безпечністю харчових продуктів під час організації харчування ( НАССР) та інших нормативно-правових документів, що регулюють питання організації харчування дітей в навчальних закладах. Наказом  по ЗДО відповідальною особою  за організацію харчування дітей призначена сестра медична старша Бодак Ю.І., яка контролює доставку якісних продуктів харчування і продовольчої сировини,  забезпечує необхідні санітарно-гігієнічні умови харчування дітей, виконання натуральних норм харчування, підраховує вартість харчування та веде облік теоретичної калорійності їжі.  Завгосп Гончар Г.С. забезпечує заявку та наявність   продуктів харчування. Наявні накази щодо аналізу харчування.

Дотримуватися вартості харчування та виконувати норми харчування , як того вимагає нормативна база з організації харчування в ЗДО неможливе через підвищення цін на продукти, але намагаємося.

Згідно лабораторних досліджень   на калорійність  харчування в дошкільному закладі є доброякісне і калорійне. Приблизне 4-тижневе меню складається з урахуванням наявності сезонних овочів, фруктів, вартості харчування, калорійності, виходу страв  і  погоджується представником відповідних служб. Відповідно до примірного 4-тижневого меню сестра медична старша надає щоденно замовлення на продукти  харчування, що швидко псуються;  на інші продукти замовлення здійснюється на 10 днів. Обсяг та частота завозу продуктів харчування й продовольчої сировини регулюються залежно від терміну їх реалізації та кількості дітей, які відвідують заклад.

Продукти постачаються підприємцями щоденно спеціальним автотранспортом.

   У закладі дошкільної освіти організовано 3-разовий режим харчування.  Усього харчувалося 72 дітей, по вікових категоріях 3-4 роки та 4-6(7) років відповідно.

Харчування в дошкільному закладі здійснювалось коштами батьків та місцевого бюджету у пропорції- 60 відсотків коштами батьків,  40 відсотків коштами бюджету.1 дитина харчується безоплатно як пільговик відповідно до Рішення селищної ради від 15 листопада 2023 №3869 « Про встановлення вартості харчування дітей та розміру плати для батьків в закладах дошкільної освіти» пункт 3.7.

В ЗДО створені умови для забезпечення якісного харчування дітей. Комора та харчоблок  обладнані відповідно до встановлених вимог. Під час приготування страв працівники харчоблоку суворо дотримуються  санітарно-гігієнічних вимог, технології  приготування їжі,  приділяють належну увагу зберіганню  продуктів харчування, слідкують за термінами  їх реалізації.

Харчоблок дошкільного закладу оснащений  необхідним технологічним обладнанням та інвентарем (хоча потрібне поновлення). Усі вікові групи забезпечені столовим посудом на 100 %.( потребують поновлення). Заміна проводиться за необхідністю, відповідно санітарних вимог.

Технологічне, холодильне обладнання харчоблоку в задовільному стані. Створені умови для збереження продуктів, де забезпечено дотримання санітарних норм і правил, в тому числі умови товарного сусідства, температурний режим.

Контроль за станом організації харчування здійснюється директором ЗДО та сестрою медичною старшою. З боку директора видаються накази щодо стану харчування, відповідальної особи за організацію харчування, здійснення контролю за дотриманням посадових обов’язків працівників харчоблоку.

  Потреби на 2025р.-заміна посуду (тарілки, чашки по групах) постійно, заміна посуду на харчоблок для приготуваня їжі, придбання спецобладнання на харчоблок (кухонні столи, мийна ванна).

        Питання раціонального харчування дітей педагоги, медичний персонал   включають в тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюють на сайт ЗДО, в соціальній мережі «Фейсбук», месенджері ,Viber, інформаційному куточку для батьків.. Для правильної організації годування дитини вдома, особливо у вихідні та святкові дні, медична сестра та педагоги ознайомлюють батьків з розпорядком і специфікою харчування у  закладі дошкільної освіти. Визначено контингент дітей, які потребують пільгової плати за харчування  згідно чинного законодавства та проведена роз’яснювальна робота з батьками щодо надання пільг.

          

10. Соціально-економічний розвиток

Робота по зміцненню матеріально-технічної бази Рокитнівського ЗДО  проводиться на задовільному рівні. А саме:

  Зроблено:

 - Проводився поточний ремонт груп та коридорів;

 -  Обрізані та побілено дерева,  бардюри по  всій території закладу;

 - Пофарбовано майданчики та ігрове обладнання на території ЗДО;

 - Прибрано та покошено територію закладу; 

  - Часткова заміна кранів та сифонів умивальників.

Підсумок

   Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично та цілеспрямовано з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової програми. У 2024/2025 н. р. освітній процес буде спрямовано на:

- удосконалення роботи педагогічного колективу з оптимізації шляхів взаємодії з родинами вихованців та громадськістю,

- впровадження інноваційних здоров'язберігаючих технологій;

- підвищення позитивного іміджу закладу, використовуючи нові форми залучення батьків до співпраці;

- виховання у дошкільнят патріотичної самосвідомості, поваги до батьків, свого родоводу, гуманності, шанобливого ставлення до культури, традицій та звичаїв України.

    Я вдячна всім хто протягом року долучався до утримання закладу освіти. Це безпосередньо Відділ освіти, культури, молоді та спорту Рокитнівської селищної ради та працівники закладу. Окрема подяка батькам за співпрацю та підтримку. Спільними зусиллями нам вдалося зберегти та підтримати освітнє середовище для дітей. Адже вони - наше майбутнє. Слава Україні!