Звіт навчально-виховної роботи гуртка « Джерельце»

за 2021 навчальний рік

3 вересня з дітьми молодшої групи проводилося заняття на тему: Читання оповідання В. Сухомлинського «Лялька під дощем».

Мета оповідання: учити дітей уважно слухати та розуміти зміст оповідання, сприяти відтворенню за допомогою запитань педагога окремих фраз художнього твору, розвивати здатність розуміти мораль оповідання, увагу, логічне мислення, виховувати здатність виявляти емоційне ставлення до героїв. Матеріал: ляльки (для кожної дитини),парасолька.

Підсумок по  змісту оповідання: Діти, ви любите своїх ляльок, іграшки? Чи добре ви з ними поводитесь? Чи зможете ви їх забути, як Зіна?

10 вересня  було проведено заняття на тему: Читання народної казки « Гуси-лебеді»

 Мета: Вчити дітей розуміти зміст казки, співвідносити реальне і казкове, знаходити образні вислови, повтори. Вчити висловлювати своє ставлення до героїв літературних творів, оцінювати їхні вчинки, робити висновки, щодо поведінки в небезпечній ситуації. Попередня робота: Читання казки «Котик і Півник», ігри-драматизації за віршами «Кицькин дім», «Два веселі Гусі», вивчення прислів’їв. Матеріал: Макет хатинки, шапочки-маски лисички, півника, кішки, гусей, бабусі, картки до гри «Склади казку».

17вересня було проведене  заняття з ознайомлення з художньою літературою на тему:«Розповідання народної казки "Колобок"»

Програмне зміст: ознайомлення з казкою «Колобок», розвивати пам'ять, мислення дітей з допомогою питань, вчити уважно слухати літературний твір, читання якого супроводжується показом, вчити відповідати на запитання за змістом твору, закріплювати вміння ліпити предмети круглої форми.

Розвиваючі завдання: створити умови для розвитку логічного мислення, кмітливості, уваги, розвивати зорову пам'ять, уяву, сприяти формуванню розумових операцій, розвитку мовлення, викликати інтерес до театру.

24вересня читання казки К.Чуковського «Курча» з опорою на ілюстрації .

Відео заняття.

1 жовтня з дітьми молодшої групи було проведене заняття на тему: Читання вірша Р. Скиби  « Зайчик і дощик».

Мета: Учити дітей уважно слухати, розуміти та емоційно сприяти поетичні твори, залучати до моделювання твору за кольором, формувати вміння відтворювати жести героя твору, розвивати уяву, мислення, мовлення.

Попередня робота: спостереження за дощем, перегляд мультфільму «Сердита хмаринка», розглядання альбому «Хто у лісі живе».

8 жовтня .Читання казки «Тихо, бабуся відпочиває» (Василь Сухомлинський).

15 жовтня- проводилося  заняття з розвитку мовлення на тему: «Читання казки В. Сутеева« Хто сказав няв? ».

Мета: познайомити дітей з новим твором, доставити малюкам задоволення від сприйняття казки, формувати вміння уважно слухати твір, дізнаватися тварин, повторювати звуки, які вони вимовляють. Збагачувати і активувати словниковий запас дітей. Матеріали: фланелеграф, фігурки тварин для фланелеграфа (щеня, півень, миша, собака, бджола, жаба, кішка, книга В. Сутеева «Хто сказав« Няв, музичний твір «Кицька до дітей підійшла», тарілка з молоком, фіранка.

22 жовтня - проведення ігор спрямованих на розвиток пізнавальних процесів в молодшій групі «В країні казок». Мета: Вчити дітей дидактичним іграм. Удосконалювати слухове відчуття дітей. Розвивати спостережливість і уяву; тренувати пам'ять, увага, мислення, мова.

5 листопада з дітьми молодшої групи було проведене заняття на тему: «Читання твору Г. Скребицького, В.Чапліної «Білка запасається на зиму».

Мета: Учити дітей уважно слухати оповідання, розуміти його зміст, сприяти відтворенню за допомогою запитань вихователя окремих фраз художнього твору, закріплювати знання про тварин, які мешкають у лісах рідного краю, розвивати пізнавальний інтерес до живої природи лісу, виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

12 листопада  читання оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня"

19 листопада з дітьми  були проведенні заняття на тему: « Читання оповідання В. О. Сухомлинського « Я вирощу внучку, дідусю».

Програмовий зміст: розширити знання дітей про дерева, звернути увагу на

процес вирощування дерева та умови, потрібні для росту. Продовжувати

вчити уважно слухати оповідання та відповідати на запитання за змістом.

Виховувати у дітей любов до природи, бажання вирощувати дерева та доглядати за ними.Словник: виросла з кісточки, викохаєш вишеньку.

26 листопада було проведене заняття  з художньої літератури на тему: « Читання казки В.Сухомлинського «Зайчик і горобина».

3 грудня було проведене заняття на тему: Читання твору В.Сухомлинського «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку».

10 грудня  заняття з художньої літератури «Зимові чудеса».

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти жанри художніх творів (оповідання, вірш), уважно слухати і розуміти їх, відповідати на запитання за змістом прослуханого. Спонукати до запам’ятовування римованого тексту за допомогою символів. Формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою та жестами. Розвивати уяву, мислення, інтонаційну виразність, мовлення та імітаційні здібності. Виховувати естетичне сприймання природи, бажання розважатися взимку.

17 грудня заняття з художньої літератури + аплікація. Тема: Вивчення вірша Н. Забіли «У нас сьогодні весело» А. «Зимова ніч».

Мета: Навчати дітей створювати виразний образ дому, занесеного снігом, творчо застосовуючи різні техніки аплікації (симетрична, обривна, накладна). Розширювати спектр художніх засобів обривної аплікації й показати її худньо-виразні можливості. Розвивати почуття форми та композиції. Матеріали: вірш Н. Забіли «У нас сьогодні весело», кольоровий і білий мякий папір, ножиці, клей, пензлики для клею.

24 грудня було проведене заняття по ознайомленню дітей з природою +художня література .Тема: “Допоможемо звірятам узимку”.

Мета. Вчити дітей милуватись зимовим пейзажем, уточнити і розширити знання дітей про поведінку тварин з найближчого оточення взимку: де живуть, чим живляться, як пересуваються. Залучити дітей до підгодівлі зимуючих птахів. Виховувати бережливе ставлення до природи, до тварин та птахів, бажання допомагати їм. Розвивати пізнавальні інтереси до навколишнього середовища.

7 січня було проведене заняття з художньої літератури на тему: Читання оповідання Наталії Забіли "Ясоччин садок".

14 січня  заняття з художньої літератури на тему: «Читання оповідання

В. Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти»».

21січня читання оповідання Василя Сухомлинського «А СЕРЦЕ ТОБІ НІЧОГО НЕ НАКАЗАЛО»,  « БІЛКА І ДОБРА ЛЮДИНА».

28 січня читання  оповідання Наталі Забіли "Ведмедикова хатка".

7 лютого було проведено конспект заняття з розвитку мовлення на тему:

«Сніг - сніжок».Цілі:1. Познайомити з новим віршем «Я, зима і санки» А. Босева.2. повторити ознаки зими.3. формувати діалогічну мова.

Мета: Закріплення знань дітей про пори року, уточнення уявлень про зиму через знайомство зі сніжинками, закріплення знань про властивості снігу, встановлення найпростіших причинно-наслідкових зв'язків.

Обладнання: картинка «катання на санках», сніговик, пластмасові сніжинки, мішечок із загадками, страва зі снігом.

14 лютого читання казки на тему: «Хлопчик і сніжинка» (Василь Сухомлинського).

21 лютого заняття з художньо-мовленнєвої діяльності з використанням інноваційних технологій для дітей молодшого дошкільного віку на тему: «Казкові каруселі»

4 березня було проведене заняття  з художньо-мовленнєвої діяльності "Друзі пізнаються в біді".

 

11березня також було проведене заняття з мовленнєвого спілкування  на тему: «У світі чарівних слів» Програмові завдання: Формувати свідомість малого українця, даючи уявлення про культуру мовлення і культуру спілкування українців та прищеплюючи навички мовленнєвого етикету; закріпити знання дітей про правила вживання ввічливих слів у ситуаціях прохання та подяки; розвивати діалогічне мовлення, вміння спілкуватися.            Виховувати ввічливість, тактовність, культуру поведінки у дітей. Матеріал: словесний матеріал до теми заняття; розвивальна гра «Співучий килимок»; атрибути до гри-драматизації казки О. Іваненко «Няв-няв»; набір м'яких іграшок (тварин).

18 березня читання казки «Як Миколка став хоробрим» (Василь Сухомлинський).

25 березня було проведене комплексне заняття з ознайомлення художньою літературою екологічного спрямування в молодшій групі на тему: «Знайомство з віршем А. Плещеєва« Весна ».Мета: Вчити називати і зіставляти характерні ознаки весни і осені. Виховувати любов до рідної природи за допомогою народних ігор, конструювання з м'ятою паперу. Розвивати мислення, орієнтування в просторі, дрібну моторику рук, почуття кольору. Збагачення словника: блакить, Засвищуть.

Активізація словника: соловей, тане, весна, травичка, квіти, листочки і т.д.

Матеріал : вірші А. Плещеєва «Весна», «Осінь настала», мольберт, листи зеленої папери з наклеєними квітами, шматочки червоної, синьої папери, клей, серветки, великі квіти для лужка, косинки для кожної дитини.

4 квітня проводилося читання оповідання Василя Сухомлинського «ПШЕНИЧНИЙ КОЛОСОК», «Врятував сонечко»

11 квітня було проведене інтегроване заняття з пріоритетом завдань художньо-мовленнєвої діяльності для молодшої групи на тему «У казці звірі свою мову мають».
Програмові завдання: художньо-мовленнєвий розвиток: розширити уявлення дітей про казку, як жанр усної народної творчості; продовжити  вчити придумувати свою казку з новими героями, використовуючи пряму мову; вправляти дітей у використанні засобів інтонаційної виразності,   доцільному поєднанні рухів та міміки; рідна природа: закріпити та розширити знання дітей про домашніх та диких тварин, їх дитинчат, будову тіла, особливості поведінки, спосіб життя та живлення; виховувати гуманні почуття та любов до тварин; мовленнєве спілкування: вчити дітей описувати тварин за картками-схемами; вправляти у придумуванні  питальних речень; активізувати словник назвами тварин і їх дитинчат, пестливими словами; збагачувати словник образними поетично-художніми виразами (котик-воркотик, песик-дружок, півник-співунець, курочка-чубарочка, баранчик-баранець, корівка-рябенька, коза-гостренькі  ріжки, поросятко-п'ятачок, курчатко-сонячний клубочок, качечка кривенька);розвивати діалогічне мовлення;

18 квітня інтегроване заняття з розвитку мовлення на тему: "Дивовижна весна"

Інтегроване заняття з розвитку мовлення, художньої літератури та природи для дітей молодшої групи. Під час даного заняття у дітей розвивається звукова культура мовлення, навчаються слухати і впізнавати звуки навколишнього середовища, і імітувати їх.

25 квітня   було проведене заняття з (художньої літератури ,мовленнєве спілкування та малювання) на тему: «Світ казок В.О Сухомлинського».

 Мета якого: закріпити з дітьми зміст знайомих казок В.О Сухомлинського. Продовжити знайомити дітей зі змінами в природі, змінами в рослинному та тваринному світі . Активізувати дитяче мовлення назвами казок. Формувати вміння відповідати на запитання за змістом казки.

Матеріал: мнемо таблиці за казками В. Сухомлинського, папір, пензлі, гуаш, папір, клей ПВК, простий олівець.