Критерії оцінки ефективності діяльності

та професійної майстерності педагогів ЗДО

1.  Педагогічно грамотне планування та організація освітнього процесу, які відповідають сучасним досягненням та вимогам педагогічної науки і практики.

2.  Володіння вихователем інтерактивними методами роботи з дітьми; нестандартними формами організації їх життєдіяльності.

3.  Досягнення оптимального результату надання освітніх послуг, який виражається у достатньому та високому рівні компетентності дітей, виконання вимог БКДО в Україні.

4.  Якісний рівень оздоровчої роботи, і як результат – зниження захворюваності дітей.

Рівні професійної майстерності педагогів

·    Рівень дилетантства (педагоги потребують постійного контролю і допомоги з боку керівництва; не проявляють самостійності і творчості в плануванні і проведенні освітнього процесу; працюють «по старинці»).

    Завдання керівника: підвищити дослідницьку роль педагога, вчити його більше осмислювати, аналізувати, порівнювати, співставляти результати своєї роботи за традиційною системою з результатами роботи творчих педагогів.

·    Рівень репродуктивної діяльності (педагоги вміють працювати і виконувати все так, як написано; до потреб дітей та їхніх інтересів уважні).

·    Евристичний рівень (педагоги працюють за аналогією, придумують своє, схоже).

·    Новаторство (педагоги самостійно розробляють цілісну систему освітнього процесу в цілому чи окремої ланки роботи з дітьми).

 

Критерії оцінювання творчої діяльності

педагога ЗДО

1.  Здатність педагога об’єктивно аналізувати і адекватно оцінювати власну діяльність.

2.  Постійне самовдосконалення педагога через систематичне та ефективне навчання.

3.  Активна участь педагога та його творча самореалізація в системі методичної роботи.

4.  Творчий нестандартний підхід до підготовки та проведення інноваційних видів занять та інших видів діяльності.

5.  Активна участь у дослідницько-експериментальній роботі.

6.  Використання інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання і виховання, моделювання і трансформація ППД.

 

Показники інноваційної діяльності педагога

(Л. Калуська)

1.  Здатність творчо втілювати нові ідеї.

·              Свобода дій і незалежність у використанні конкретних методик.

·              Нове розуміння цінностей освіти та виховання.

·              Бажання змін.

·              Моделювання експериментальних освітніх систем.

2.  Високий культурно – естетичний рівень.

·              Глибока освіченість.

·              Різнобічність зацікавлень та інтересів.

3.  Особиста здатність розуміти й сприймати новітні ідеї, думки, напрямки, течії в освіті.

 

Професіограма сучасного педагога–«дошкільника»

                                                                                                                    (Л. Калуська)

1.      Всебічна вихованість.

2.      Педагогічна ерудиція.

3.      Досконалі професійні вміння.

4.      Розвинуте педагогічне мислення

5.      Висока результативність навчання та виховання дітей.

6.      Володіння різними освітніми технологіями.

7.      Індивідуально – творчий стиль у своїй діяльності.

8.      Володіння новими методами роботи з дошкільниками.

9.       Впровадження в практику роботи кращого ППД колег та педагогів інших    ЗДО.






А Н А Л І З

результатів опитування педагогічних працівників

«ІК-компетентність педагога»

 

В опитувальнику взяло участь 8 педагогічних працівників ЗДО. Поставлено 25 запитань щодо використання педагогами сервісів та застосунків в освітній діяльності. Педагогам було запропоновано поставити собі бали від 0 до 2-х навпроти кожного запитання (сервісу чи застосунку) у потрібному стовпчику, а за кожен додатково вписаний сервіс чи застосунок (власні варіанти) додати собі ще по 2 бали та обчислити загальну суму балів.

За відповідь: «Часто використовую» – 2 бали; «Іноді використовую» – 1 бал; «Не використовую» – 0 балів.

За результатами самооцінювання були визначені рівні ІК-компетентності педагогічних працівників ЗДО:

- високий рівень -  7 педагогів  

- достатній рівень - 1 педагогів

- низький рівень - 1 педагогів

Ключ для визначення рівня ІК-компетентності педагогів:

·     40 балів і вище – високий рівень ІК-компетентності педагога. Використовує в освітньому процесі електронні дидактичні засоби, мережеві ресурси, хмарні сервіси, веде електронні документи, активно спілкується за допомогою різних застосунків із колегами й батьками вихованців;

·     20-39 балів – достатній рівень ІК-компетентності педагога. Використовує в освітньому процесі електронні дидактичні засоби, фрагментарно застосовує хмарні сервіси та мережеві ресурси для професійної діяльності, спілкується в месенджерах із колегами й батьками вихованців;

·     менше 20 балів – низький рівень ІК-компетентності педагога. Використовує ІКТ час від часу, переважно для пошуку інформації чи спілкування колегами й батьками вихованців.

 

ВИСНОВКИ:

1.     Забезпечити у закладі умови та засоби для підвищення ІК-компетентності педагогічних працівників.

2.     Підвищувати власний рівень ІК-компетентності шляхом дистанційних форм навчання та самоосвіти.

3.     Залучити педагогів із високим рівнем ІК-компетентності до надання практичної і консультативної допомоги колегам в освоєнні основ комп’ютерної грамоти та оволодінні ІКТ.

 

Ознайомлені на педагогічній раді