Розвиваємо у малят сенсорику та дрібну моторику

Тема консультації: “Розвиваємо у малят сенсорику та    дрібну моторику”
Дата проведення: 27 вересня 2014р.
Групова чи індивідуальна: Для вихователів ясельної групи.
Джерела інформації: Ж-л “Дошкільне виховання” 2010р №7


У ранньому віці дитина отримує багато різноманітних вражень з навколишнього світу. Вона розрізняє кольори, форми, величини. Але далеко не всі ці властивості й далеко не завжди привертають увагу малюка, мають для нього якесь життєве значення, є тими ознаками предметів, які він враховує у своїх діях. Тож дуже важливо вчасно збагатити дітей зоровими, слуховими, дотиковими враженнями, чому насамперед сприяє належно обладнане навколишнє предметне середовище. Іграшки та обладнання мають створювати оптимально насичене ( без надмірної кількості та без дефіциту) цілісне, багатофункціональне середовище, де традиційні матеріали й матеріали нового покоління підібрано збалансовано, з урахуванням педагогічної цінності, вікових особливостей розвитку дітей (від одного до трьох років).

Початок другого року життя – період наочних узагальнень, коли діти об’єднують предмети не стільки за істотними ознаками, скільки за ознаками, що впадають в око за зовнішньою схожістю: кольором, величиною.

Діти раннього віку перебувають під владою зовнішньої ситуації, їхні дії залежать від того, які предмети їх оточують. Вони повинні бути яскраві, привабливі, цікаві для малят. Ці об’єкти  зі спеціально виділеними, ніби підкресленими фізичними властивостями (кольором, формою, величиною) допомагають дітям ознайомлюватися із зовнішніми властивостями речей та освоювати дії з ними (пірамідки, стрижні для нанизування кілець, шнурівки, застібки).

Повноцінне засвоєння назв кольорів відбувається тільки у зв’язку з оволодінням сенсорними еталонами. Для малят 2 – 3-го року життя досить запам’ятати назву самої властивості – “колір”, а також, можливо, назви одного – двох кольорів.